Het nieuwe actievoeren: digitale collectebus genereert bijna 90,000 euro!

01 juli, 2015 Icemedia

De digitale collectebus die Icemedia als onderdeel van de WNF campagne ‘Bouw mee aan het Orang-Oetanbos' heeft opgezet, heeft bijna €90,000 aan opbrengsten gegenereerd. Hierdoor komt het totale bedrag dat de actie heeft opgeleverd uit op €240,092. Dit bedrag is ingezameld door de jongste leden van het WNF, de WNF Rangers, die drie maanden lang hun uiterste best hebben gedaan om zoveel mogelijk geld in te zamelen door zelf acties op te zetten. 

Het WNF schrijft hierover: “Superbedankt allemaal!!!! Met dit geld kunnen we ruim 240 voetbalvelden nieuw bos aanplanten op Borneo. Wauw, zo heeft de Orang-Oetan meer ruimte om in te leven!” Net als het WNF zijn we bij Icemedia apetrots op dit resultaat!

Icemedia heeft ervoor gezorgd dat de digitale collectebus zo was opgezet dat meedoen kinderlijk eenvoudig was: door online een account aan te maken werd een collectebus geopend, waarna meteen geld kon worden ingezameld. Naast geld overmaken konden familie, vrienden en onbekenden een sms met de naam van de actievoerder sturen, zodat een donatie werd opgenomen in de collectebus. Aangezien de meeste mensen in het bezit zijn van een mobiele telefoon werd zo op een slimme manier ingespeeld op de mogelijkheden van digital. Geld doneren werd hierdoor gemakkelijk voor iedereen.

Naast het feit dat de digitale collectebus heeft bewezen een succesvolle tool te zijn, is deze ook makkelijk hanteerbaar en stabiel gebleken. Tijdens een live marathonuitzending van NPO Zapp die volledig in het teken van de actie stond, is het aantal donaties flink toegenomen. Deze zijn allemaal probleemloos opgenomen en verwerkt. In de toekomst hopen wij als bureau vaker een belangrijk deel uit te maken van dit soort succesvolle acties.