Palle Dirks Creative Director Icemedia

09 mei, 2016 Icemedia

Met de komst van Palle Dirks breidt Icemedia haar creatieve en strategische team uit met een zwaargewicht uit de reclamewereld.

 

Digital marketing is steeds vaker het startpunt van de merk-communicatie.  Wij verwachten met de komst van Palle te voldoen aan de vraag van onze klanten naar hoogstaande strategie en creativiteit. 

 

Wij zijn daarom zeer verheugd dat deze professional bij ons aan de slag gaan

 

Palle Dirks

Na zijn rechtenstudie ging Palle aan de slag als chemicaliën handelaar. In die hoedanigheid kwam hij in 1996 in contact met het internet. Samen met een collega ontwikkelde hij een online handels platform voor de plastics en chemicaliën industrie. Dit platform werd in 1998 verkocht aan McGraw Hill.

Na dit eerste kleine succes besloot Dirks zich toe te gaan leggen op de online wereld. Hij stopte als handelaar en begon in 1999 samen met zijn broer de World Soccer Exchange. Een voetbalspel in 7 talen gebaseerd op een echte aandelenbeurs. Binnen 6 maanden speelden er 650.000 spelers mee en kwam het onder de aandacht van de grote internetbedrijven. WSX.com werd in September 1999 verkocht aan Fortunecity/Time Warner en Palle en zijn broer kwamen in het management team tot 2001.

Na een jaar de wereld rondgereisd te hebben wilde Palle weer iets creëren maar had geen zin meer om een bedrijf te runnen. Via via kwam hij terecht bij LaComunidad (WPP) als eerste werknemer en creatief eindverantwoordelijke. Na jaren werkzaam te zijn geweest als creatief en digital director bij bureaus als ACA, New Message, These Days Y&R en Blast Radius is hij sinds 1 mei creatief directeur bij Icemedia.

Palle werkte in het verleden onder andere voor Vodafone, Microsoft, Ford, Sony, Philips, KPN, Koninklijke Marine, Delta Lloyd, Menzis, Michelin, Bayer en Binck bank.