Lip Sync Challenge voor Zeldzame Ziekten Fonds

06 september, 2017 Icemedia

 

PERSBERICHT

Via een door Icemedia ontwikkelde Lip Sync Challenge worden Nederlanders door het Zeldzame Ziekten Fonds en Sanofi Genzyme opgeroepen om mee te doen aan een wereldrecordpoging om de langste muziekvideo ter wereld te maken. Tot het record is verbroken, doneert Sanofi Genzyme voor iedere deelnemer €1,- aan het Zeldzame Ziekten Fonds. Het bestaande wereldrecord in het Guinness World Book of Records staat op 24 uur.

Met deze campagne willen de Stichting Zeldzame Ziekten Fonds en het biotechnologisch bedrijf Sanofi Genzyme (onderdeel Sanofi Groep) de aandacht vestigen op zeldzame medische aandoeningen.

Ruim één miljoen kinderen en volwassenen in Nederland hebben met dit soort ziekten te maken. De meeste van deze aandoeningen zijn levensbedreigend, terwijl slechts voor een beperkt aantal patiënten behandeling beschikbaar is. De campagne wil, in eerste instantie, hiervoor zoveel mogelijk aandacht vragen en tevens wijzen op het feit, dat meer onderzoek naar zeldzame ziekten van levensbelang is.

Icemedia ontwikkelde het concept en alle ondersteunende techniek. Van mobile app tot en met het online platform.

Via: www.lipsync.nu is de campagne te bekijken of kan eraan worden deelgenomen.

 

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie:

Over Icemedia

Icemedia is een creative digital agency gespecialiseerd in brand activation. Icemedia ontwikkelt geïntegreerde campagnes, die doelgroepen met behulp van digitale platformen en media in beweging zetten. Icemedia werkt naast Sanofi Genzyme voor Jacobs Douwe Egberts, KLM, ING, WNF, Save the Children, Defence for Children en Stichting Vluchteling.

Over Stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF)
Het Zeldzame Ziekten Fonds helpt mensen met een zeldzame ziekte door geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek, bekendheid te geven aan zeldzame ziekten en door het faciliteren van lotgenotencontact. De meestal jonge patiënten en hun ouders staan namelijk vaak alleen in hun strijd tegen hun veelal ernstige en levensbedreigende ziekte.

Het ZZF ontvangt geen subsidie en is afhankelijk van schenkingen en particuliere donaties. Het ZZF beschikt over de ANBI-status. Voor meer informatie: www.zzf.nl.

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Sven Rusticus, Managing Director Icemedia: sven@icemedia.nl, 020 - 416 01 37.www.icemedia.nl.