Op een online platform op de website van GAMMA kun je als deelnemer je eigen inhaker maken door een song uit de TOP 2000 te combineren met een product van Gamma.  De tekst maak je zelf. Zo ontstonden de leukste uitingen die veelvuldig werden gedeeld in social media.

De beste inhaker op de TOP 2000

 

Maak je inhaker op een song uit de TOP 2000

Door doe-het-zelf artikelen van GAMMA op creatieve wijze te koppelen aan een nummer uit de Top2000 ontstonden de leukste uitingen. Uitingen waren soms té grappig en derhalve leuk om te delen. Dat gebeurde ook massaal.

In december is de mediadruk van retailers en A-merk adverteerders enorm. GAMMA heeft zich op een slimme wijze weten te onderscheiden door in te haken op het bekende fenomeen: De TOP2000.

Winnaar Gouden DIA Category Campaigns

Icemedia, Giesbers en Gamma hebben uit handen van Jort Kelder de Gouden Dutch Interactive Award in ontvangst genomen voor de beste online campagne.

 De campagne kreeg een prachtig juryrapport: "Leuke en sympathieke campagne waar de jury blij van wordt. Knap gedaan en briljant in zijn eenvoud. Creatieve case met veel interactiviteit en engagement. Gemaakt met weinig budget. Goede campagne voor social media. Bovendien in korte tijd succesvol opgezet."

Ruim 2,5 miljoen mensen bereikt

De campagne was zeer populair. Massaal is Nederland geestige inhakers gaan maken. Ruim 50.000 mensen hebben de website bezocht en 16.283 mensen hebben een inhaker bedacht en gedeeld met hun netwerk.

 

Met een klein budget zijn ruim 2.5 miljoen mensen bereikt. Wat belangrijk was en leuk om te zien is dat de mensen veel plezier hebben beleefd aan de campagne. GAMMA heeft voor een vrolijke noot gezorgd gedurende de feestdagen.

  • 16,000 inhakers gemaakt
  • 51.792 unieke bezoekers
  • 68.000 sessies
  • 3:15 gemiddelde tijd on site
  • 32% conversie bezoekers naar deelnemers
  • 2,5 miljoen mensen bereikt

PME Legend Skymaster USA Tour

PME Legend

Including the excluded

Triodos